HTML

Tromsø

Friss topikok

2013.10.04. 20:08 elzazi

Hatodik fejezet

..., avagy a csodálatos tornaterem.

A tesiórákról és a tornateremről már régóta tervezek írni Neked, de egyszerűen annyi sok az impulzus, hogy szét kell válogatnom mindent.

Kezdjük ott a történetet, mikor először tartottam tesiórát. Enyhén szólva kihívás volt, merthogy nem ezt tanultam, és azért itt teljesen más kell, mint egy sima (bármely szakos) osztálytermi órán. Először is, rájöttem, hogy az orgánumomat nem egy 20x50 m-res teremre találták ki, hanem egy 10x10-esre max. (Szörnyű vagyok becslésekben, lehet, hogy ez egy pici terem, de mindjárt megtudod, hogy ez egy nagy terem. Nem. Még annál is nagyobb!) Szóval 29 gyerek és én, egymással szemben, mindenki tesicuccban, és egy kivétellel mind szőke és kék szemű, S betűvel kezdődik a nevük és -son/sen/sön/sanra végződik, becenév nincs, de oldd meg, mert Te vagy a tanár. A 60 perces óra névtanulásra ment el, de még Jörgen és Gøran (e.:Jöran) között sem tudtam különbséget tenni, nemhogy a maradék 3-szótagú S--------son között. Azért csak elvoltunk valahogy, szöcskéztünk, meg sheriff-játékoztunk, élvezték a kölykök, Bente meg is jegyezte: "You're a nice teacher, I like You!"

Mondjuk, eleve a 9.E a kedvencem. 

Szóval a tornaterem. Tudnod kell, hogy a "jó idő" kifejezés itt teljesen mást jelent, mint otthon. Jó idő van, ha pl. süt a Nap, vagy 2 méteres a hó. Vagyis, ha épp nem potyog Rád semmi sem az égből. Egyszerre 3-4 osztálynak is lehet tornaterme, szóval ha jó idő van, akkor megoldható, hogy két osztály síel/fut, a másik - vagy másik kettő - pedig a tornateremben van. Ha rossz idő van (pl. most a héten, esős), akkor mindenki a tornateremben van. De nem vegyülnek, merthogy a termet 3 kisebb részre lehet osztani, egy szürke műanyag függöny segítségével (3 egyforma, kb. 20x15 m-es részre), ehhez automatikus kapcsoló tartozik és a tanár húzza le meg fel. 

Te, de ezek amúgy imádnak floorballozni, vagyis ahogy itt hívják: "innebanding"ozni. Annyi ütő és labda van, ami elég egy osztálynak, szóval  mostanában ezt csináljuk Børgével, versenyeztetjük a csapatokat. Igen ám, de a harmadolt terem már elég kicsi kb. 30 embernek, ezért most kitaláltuk, hogy kettéosztjuk az osztályt, és az egyik fele velem lesz. Jógázunk, meg ilyesmik, páran mondták, hogy szívesen tanulnának táncot. A lányok a rockit akarták, de a fiúknak chachachát tanítottam, majd az óra végén, mikor megkérdeztem, ki szeretné folytatni a tánctanulást, 3 kis szőke buksi fordult felém. Jaj, gondolhatod, majd megzabáltam őket :D. Igen, persze, mielőtt megkérdeznéd, hogy akkor hova is mentünk a tornateremből, itt van egy fitneszterem a suliban, egy tükrös táncterem, illetve spinning terem is, ahol szobabiciklik vannak. Mi, tanárok és tanársegédek is mehetünk ezekbe a termekbe edzeni, de én még nem próbáltam ki. Ezek a termek természetesen már kisebbek, mint maga a tornaterem, de mindennap leesik az állam, ha elmegyek mellettük. :O Pl. ott van Bente, akinek bokaficama van, és a térde is kattog, szóval nem nagyon szeret futni, meg nem is szabad neki sokat, és mikor az iskolakört futották a gyerkőcök, kérdezte, hogy nem lehetne-e, hogy ő addig nyújt a táncteremben, vagy biciklizik 2 km-t. 

Igen, lehetőség van, mindenre, a gyerek a fontos, ebből is láthatjuk. 

És a tánc. :))) Hát Istenem, meglepődtem, de kis cukikák. Jövő hétre viszek nekik zenét, meg kértem Børgét, hogy mixelje össze a csoportokat, hadd gyakorolják lányokkal a táncot. :-) 

Tesiórám csak az IFK-val és a 9.E-vel van. De most órarendváltozásom lesz, lehet, hogy le kell adnom 1-1 órát mindkét osztályból. Meglátjuk. :-) 

Szólj hozzá!

Címkék: tornaterem tesiora


A bejegyzés trackback címe:

https://trollsandfairies.blog.hu/api/trackback/id/tr325551840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása