HTML

Tromsø

Friss topikok

2013.11.28. 14:34 elzazi

Tizennegyedik fejezet

 

Holapat.

A mai bejegyzes cime ez. Miert? Mert ma legalabb 15 holapattal talalkoztam mar az iskolaban itt-ott, elszorva. 1996 nem is volt olyan messze. A sulis uton, ahol szoktam jarni (nem a fouton, hanem a letaposotton), a vegen egy egy meteres hoakadalyt kell atlepni. Tegnap meg 1.20 volt, de ma mar 1 meter, koszonhetoen annak, hogy tegnap +5 fok volt es olvadt egy picit. De 1996 nem is volt olyan messze, amikor egyetlen ejszaka alatt 2.40 m ho esett le. Vicces lehetett masnap kinyitni az ajtot. :-)) Itt, a helyi Galaxis utikalauz stopposoknakban nemcsak torolkozot, hanem holapatot is magukkal kell vinniuk azoknak, akik stoppolni akarnak, mert jo esellyel szukseguk lesz ra.

Pl. a szomszedunk pont tegnap tornyozta fel az udvaron levo havat a fa tetejeig (konkretan 10 centi es a garazsanak az ereszet is eleri.) Izelitonek egy kep, amire szamitani lehet  - de hangsulyozom, itt meg azert nem tartunk. :-)

norwaycold.jpgePar szo a sotetsegrol:

Annyira nincs is am sotet, mint gondolnad. Marmint, az oke, hogy nem latom a Napot, de ha belegondolsz, otthon sem lehet latni. Olyan, mintha szurke kodos ido lenne egesz nap. (Az egesz napot ugy ertsd, hogy 9 korul ilyen kekes - de mikor nem kek az eg, hm? - aztan 11-tol mar feketes.) Most is mar sotet van. Meg azert az utcafenyek mindig latszanak. A legsotetebb dec. 21-26. kozott van, akkor elvileg mar otthon logatom a labamat, a napsutesben. Milyen furi is lesz az! o.O

De azert is irtam meg ma, hogy elmeseljem, hogy KESZ A REGISZTRACIOM!!! JEJEJEJE! Merthogy, ,a rendorsegen es az adohivatalnal is be kellett jelentkezni - es most vegre eljott az en napom. De - szokas szerint, a nagy kapkodasban - egymasra szerveztem a programjaimat, es a felleslunsj-ot is mara szerveztem (kozos ebed a tanari karral), ugyhogy, a kovetkezo volt az idobeosztasom:

6 korul keltem, szokas szerint koran reggel ott voltam mar a suliban, kitettem a pogit az asztalra. Na eleve mar itt megkestem, mert a rendorsegen 8.45-kor lett volna jelenesem, de ennek ellenere jo fej volt a no (kb. 10 percet kestem), csak beadtam a papirokat, kellett kitolteni egy nyomtatvanyt, azt csa, utana onnan mentem az adohivatalba, de eloszor nem talaltam oda, es bementem egy orvosi rendelobe, de tokre elfelejtettem, hogy  a lege az orvost jelent norvegul, azt ott allok a sorba, erre a no meg a recepcion kerdezi, hogy na most akkor mi van, meg kihez jottem konzultalni, es mondtam, hogy az adohivatalt keresem, hat akkor mondtæk, hogy az a szemben levo epulet... :D Mire atertem, olyan hideg volt, eleredt az orrom vere, na mondom, jokor, most voltam az orvosi rendeloben hiszen :D aztan fujtam, meg  papirzsepivel tomtem, de komolyan, most , eletemben eloszor eredt el. Aztan az adohivatalban csak 2 ablak volt nyitva, mert a tobbiek a ceges karacsonyfat diszitettek :D (otthon a NAV-nal vajon diszitenek karacsonyfat? :D meg rozsaszin logoja volt a hivatalnak, meg volt gyerekjatszohaz is benne, ha hosszu lenne a sor ,es a gyerekedet is viszed... :D) es akkor vegre sorra kerultem, nagy nehezen lemostam magamrol a mocskot, mert azert kb. ugy nezhettem ki, mint akit osszekentek pirossal.Itt  ki kellett tolteni meg egy lapot es vegeztem is...! Amugy minden flottul ment, es sehol nem kotozkodtek, raadasul kiderult, hogy ingyen van (pedig azt hittem, 3000 korona lesz). Azt mondtak, ha elhagyom Norvegiat, hosszabb idore, mint hat honap, ki kell jelentkeznem az adohivatalbol. Ja, es volt egy kerdes, amin majdnem elcsusztam, igazabol, lehet, hogy konnyebb dolgom lett volna most, ha anno Finnorszagban megcsinalom a regisztraciot, mert akkor most lenen "eszaki szamom", ami nyilvan nem helyettesiti a norveg ID-szamot, de valami elonyt ad azert. No de sebaj, mar csak 10 nap es adminisztrative kesz vagyok! :-)))))))

A kozos ebed jol sikerult, es ma este meg szinhazba megyunk, a diakok adnak elo. Remelem, erteni fogok belole valamit!
Kidoltem, szoval ebed utan aludtam egy orat a kozos helyisegben (ahol egy csomo szofa van).
 
<celebrate_life_each_moment>
Most bucsuzom, de annyit elarulhatok, hogy a kovetkezo bejegyzesben szo lesz egy bizonyos Osztyapenko Ferirol is...

Szólj hozzá!

Címkék: rendorseg ho eszak sotetseg holapat norveg adminisztracio


A bejegyzés trackback címe:

https://trollsandfairies.blog.hu/api/trackback/id/tr435665669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása